Ο καυγάς τώρα είναι για την συνταγματική αναθεώρηση και όχι, για το πώς και κάτω από ποιες προϋποθέσεις μπορεί να τονωθεί η επιχειρηματικότητα αυτής της δύσμοιρης χώρας.
Την απάντηση, όμως, στο ερώτημα, την δίνει δυστυχώς, η ίδια έκθεση, που σημειώνει ότι στον ίδιο δείκτη, αξιοσημείωτη πρόοδο σημείωσε το ….Καζακστάν, που από την 28η θέση προ πενταετίας, βρέθηκε μέσα στην πρώτη τριάδα των χωρών με την καλύτερη επιχειρηματική δραστηριότητα.
Κατά πως αναφέρουν πληροφορίες από το Λονδίνο, αυτό που έκανε το Καζακστάν να «σαλτάρει» στην πρώτη τριάδα δεν ήταν καμία κοσμογονία, ούτε συγκλονιστικές αλλαγές στην οικονομία του.
Απλούστατα, έγιναν σημαντικά βήματα στη μείωση της γραφειοκρατίας, υπήρξε εξορθολογισμός στην εγγραφή των επιχειρήσεων και αυξήθηκαν τα μέτρα προστασίας των επενδυτών, με αποτέλεσμα το Καζακστάν ν’ ανέβει 25 θέσεις μέσα σε μια πενταετία, ξεπερνώντας οικονομίες όπως της Γαλλίας, της Πολωνίας, της Ιαπωνίας, της Τουρκίας και των Κάτω Χωρών.
Όπως σημειώνει η έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας, η οποία παρακολουθεί την ευκολία της επιχειρηματικής δραστηριότητας σε διάφορες χώρες ανά τον κόσμο, το Καζακστάν χαρακτηρίζεται ως η «οικονομία για την επίτευξη των καλύτερων κανονιστικών επιδόσεων και της εκτεταμένης προστασίας των δικαιωμάτων μειοψηφίας των μετόχων.»
Σήμερα, λέει η έκθεση, λόγω του φιλόδοξου κυβερνητικού προγράμματος μεταρρυθμίσεων που εφαρμόσθηκε, χρειάζονται μόλις πέντε μέρες για να ανοίξει μια νέα επιχείρηση στο Καζακστάν, πολύ πιο γρήγορα από τον μέσο όρο των 11 ημερών.
Η Παγκόσμια Τράπεζα σημειώνει ότι οι μεταρρυθμίσεις εξακολουθούν να πραγματοποιούνται στις σωστές περιοχές του Καζακστάν, καθώς τώρα είναι ακόμη πιο εύκολη η λειτουργία των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων.
Άλλη «κοσμογονική» αλλαγή ήταν ότι, τον περασμένο χρόνο, η κυβέρνηση εισήγαγε ένα σύστημα ηλεκτρονικής τελωνειακής δήλωσης, καθώς και τη μείωση των τελωνειακών διοικητικών τελών, δύο μεταρρυθμίσεις που η Παγκόσμια Τράπεζα επαίνεσε ιδιαιτέρως.
Παράλληλα, χωρίς εγκαίνια και λοιπές φανφάρες, το Καζακστάν προχώρησε σε μία εκτεταμένη επένδυση, στο οδικό και σιδηροδρομικό του δίκτυο, με αποτέλεσμα σήμερα, να χρειάζονται μόλις 14 ημέρες για τα αγαθά να ταξιδεύουν από την Κίνα στη Δυτική Ευρώπη, τρεις φορές πιο γρήγορα από ό, τι μέσω παραδοσιακών θαλάσσιων διαδρομών.
Απλά φαίνονται τα πράγματα Αλέξη, γιατί δεν το κάνεις όπως το Καζακστάν, να πάψει η χώρα να «κουτρουβαλιάζεται» στον δείκτη της επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr