Ίσως έτσι δικαιολογείται και το γεγονός ότι ενώ η κυβέρνηση πέρασε δύσκολα νομοσχέδια στη φορολογία και στα εργασιακά, δεν έχει τολμήσει ακόμη να ξεκινήσει τις διαδικασίες για το νομοσχέδιο σχετικά με τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων στην Ελλάδα.
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος σε συνέντευξή του στον ΑΝΤ1 ουσιαστικά χρησιμοποίησε τα επιχειρήματα του Αντώνη Σαμαρά για το θέμα και τάχθηκε ξεκάθαρα κατά της τεκνοθεσίας των ομόφυλων ζευγαριών. Όσο για τον γάμο -αν και εκκρεμεί εισήγηση από την Ιερά Σύνοδο- φάνηκε να θεωρεί πως το σύμφωνο συμβίωσης είναι αρκετό.
Στις δηλώσεις του ο Αρχιεπίσκοπος είπε ότι είναι ατομικό δικαίωμα η συμβίωση με άτομα του ίδιου φύλου, αλλά όχι η τεκνοθεσία για gay ζευγάρια, για την οποία υποστήριξε ότι «αλλοιώνει την κοινωνία».
Ουσιαστικά, χρησιμοποίησε το επιχείρημα που εκφράζει και ο πρώην πρωθυπουργός, Αντώνης Σαμαράς πως πρέπει να υπάρχει σε κάθε οικογένεια μητέρα και πατέρας. Χαρακτήρισε μάλιστα «ανθρώπινο δικαίωμα» του παιδιού να έχει μητέρα και πατέρα, αλλά όχι δύο μπαμπάδες ή δύο μαμάδες.
Ανεξάρτητα από το αν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς (προσωπικά διαφωνώ απόλυτα), οι παραπάνω δηλώσεις, με τις οποίες ασφαλώς συντάσσονται και πολλοί βουλευτές της ΝΔ, δυσκολεύουν πολύ τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο να τηρήσει την προεκλογική του δέσμευση να περάσει ένα νομοσχέδιο – τομή για τα δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας στην Ελλάδα.
Κάποιοι θεωρούν ότι ο Αρχιεπίσκοπος είναι προοδευτικός επειδή δεν λέει όχι στη συμβίωση, αλλά στην τεκνοθεσία. Μα, το ζήτημα της συμβίωσης έχει ήδη λυθεί με το σύμφωνο. Το ζήτημα του γάμου είναι το «κλειδί», καθώς εξισώνει τα δικαιώματα των gay ζευγαριών, με αυτά των straight.
Και αυτό είναι και σύμφωνα με το ρεπορτάζ, το πνεύμα του νομοσχεδίου που έχει στο συρτάρι του ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Το νομοσχέδιο προβλέπει να ισχύει αδιακρίτως για ένα παντρεμένο ομόφυλο ζευγάρι ό,τι ισχύει και για το κάθε παντρεμένο ετερόφυλο ζευγάρι, συμπεριλαμβανομένης και της τεκνοθεσίας και της αναγνώρισης της ΛΟΑΤΚΙ γονεϊκότητας που αφορά πολλά παιδιά που έχουν ήδη αποκτήσει ομόφυλα ζευγάρια στη χώρα μας.
Επίσης, το νομοσχέδιο θα αναγνωρίζει τους γάμους που έχουν τελεστεί στο εξωτερικό, όπως για παράδειγμα του Στέφανου Κασσελάκη, τον οποίο χαρακτήρισε ως «καημένο» ο Αρχιεπίσκοπος.
Από τα παραπάνω είναι σαφές πως αν υπάρχει γάμος, προκύπτει αυτόματα και νόμιμο δικαίωμα στο να αποκτήσεις παιδιά, όπως ισχύει και με τα ετερόφυλα ζευγάρια.
Το να υπάρχει στο νομοσχέδιο εξαίρεση της τεκνοθεσίας από το γάμο, είναι εξαιρετικά αμφίβολο να συμβεί, καθώς θα καταδικαζόταν στα ελληνικά και τα ευρωπαϊκά δικαστήρια.
Συνεπώς, ο Κυριάκος Μητσοτάκης πρέπει να αποφασίσει αν θα φέρει το νομοσχέδιο που προβλέπει γάμο και τεκνοθεσία μαζί ή αν θα αναζητήσει μία μεσοβέζικη συνταγή (μόνο γάμος που εξαιρεί την τεκνοθεσία).
Στην περίπτωση αυτή μπορεί να φανεί προοδευτικός και συνάμα να μην προκαλέσει αντιδράσεις στις σχέσεις του με τη ΝΔ και την Εκκλησία, αλλά δεν θα έχει επί της ουσίας λύσει κανένα πρόβλημα.
Θα διατηρήσει ενεργή την παραδοξότητα που επιτρέπει την παιδοθεσία σε μεμονωμένα ΛΟΑΤΚΙ άτομα, αλλά όχι σε ζευγάρια, ακόμη κι αν έχουν σύμφωνο συμβίωσης.
Θα παραμείνει επίσης άλυτο το πρόβλημα τέκνων που ήδη μεγαλώνουν με ΛΟΑΤΚΙ+ γονείς, αλλά η πολιτεία δεν αναγνωρίζει γονεϊκά δικαιώματα στον μη βιολογικό γονέα. Για παράδειγμα, στην περίπτωση που πεθάνει ο βιολογικός και νομικά αναγνωρισμένος γονέας, τα παιδιά του ενδέχεται να καταλήξουν σε κάποιον μακρινό συγγενή ή ακόμα και σε ίδρυμα.
Δηλαδή ένας ομοφυλόφιλος που έχει αποκτήσει παιδί νόμιμα με παρένθετη μητέρα και το μεγαλώνει με το σύντροφό του, κινδυνεύει να το χάσει ανά πάσα στιγμή.
Πρόκειται για σοβαρά προβλήματα που η Εκκλησία και η συντηρητική πτέρυγα της ΝΔ θεωρούν πως θα αλλοιώσει το DNA της κοινωνίας μας.
Της κοινωνίας των straight ζευγαριών που αναστενάζει στα σχολεία και τα γήπεδα, που η βία έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Γιατί απλούστατα η ενδοοικογενειακή βία έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. Αλλά το πρόβλημα κατά τον Ιερώνυμο είναι οι δυο μαμάδες.
Ο μεταρρυθμιστής Μητσοτάκης θα απαντήσει σύντομα στα παραπάνω. Αν θα φέρει δηλαδή ένα νομοσχέδιο ουσίας, αν θα κάνει τελείως πίσω ή αν θα φέρει ένα πασάλημα για το γάμο και μόνο.
Πιθανότατα από αυτή του την απόφαση θα μάθουμε αν εννοεί ότι πράγματι θέλει να αλλάξει τη χώρα. Γιατί πώς να πιστέψουμε ότι θα τα βάλει με το οργανωμένο έγκλημα, τις ομάδες και τους χούλιγκανς, αν δεν τολμήσει να φέρει αλλαγές που στην τελική δεν είναι σύνθετα και δεν έχουν πραγματικές δυσκολίες, αλλά έχουν μόνο πολιτικό κόστος.
Έχουμε, όμως, ξαναγράψει πως οι ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις και οι τομές στην κοινωνία δεν έχουν πάντοτε τη συναίνεση της πλειοψηφίας των πολιτών. Οι κυβερνήσεις οφείλουν να δείχνουν το δρόμο στους πολίτες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr