Σύμφωνα με τον Blickle, οι άνθρωποι που υπερέχουν στην αναγνώριση των συναισθημάτων των άλλων θεωρούνται κοινωνικά και πολιτικά πιο ικανοί από τους υπόλοιπους συναδέλφους τους. Επίσης, οι ανώτεροί τους αποδίδουν σε αυτούς καλύτερες κοινωνικές και πολιτικές δεξιότητες, ενώ το εισόδημά τους είναι σημαντικά υψηλότερο.
Στο σχετικό πείραμα κλήθηκαν να συμμετάσχουν 142 ενήλικες για να δουν κάποιες φωτογραφίες και να ακούσουν τις ηχογραφήσεις ηθοποιών και παιδιών που εξέφραζαν τα συναισθήματά τους. Οι συμμετέχοντες έπρεπε να διερευνήσουν ποιο ήταν το συναίσθημα που εκφραζόταν, π.χ. θλίψη, θυμός, ευτυχία, κλπ. Το μέσο ποσοστό επιτυχίας ήταν 77%, με τους καλύτερους σε αυτό να αναγνωρίζουν το 90% των συναισθημάτων, ενώ οι λιγότερο ικανοί αναγνώριζαν μόνο το 60%.
Μετά τη δοκιμή, οι ερευνητές ζήτησαν από τους συναδέλφους και τους προϊσταμένους των συμμετεχόντων να τους αξιολογήσουν σχετικά με το πόσο συνειδητοποιημένοι ήταν πολιτικά, αν έδειχναν ειλικρινείς, αν επηρέαζαν τους άλλους, και αν δημιουργούσαν γρήγορα σχέσεις στο χώρο εργασίας τους.
Η ομάδα επανέλαβε τη μελέτη με 156 διαφορετικούς συμμετέχοντες ελέγχοντας το φύλο, την ηλικία, την εκπαίδευση, τις ώρες εργασίας, καθώς και τη θέση που είχαν. «Ελέγχοντας όλες αυτές τις περιπτώσεις», αναφέρει ο Blickle, «διαπιστώσαμε πως παραμένει ισχυρή η επίδραση της ικανότητας αναγνώρισης των συναισθημάτων των άλλων στο ύψος του εισοδήματος».
Η συναισθηματική νοημοσύνη εξετάζεται τόσο σοβαρά σε κάποιες πρωτοπόρες επιχειρήσεις ώστε να την ενσωματώνουν στην πρόσληψη και διαχείριση του προσωπικού τους. Στη δεκαετία του 1990, στη L'Oreal άρχισαν να περιλαμβάνουν τη συναισθηματική νοημοσύνη στη διαδικασία πρόσληψης των πωλητών. Με αποτέλεσμα, όσοι προσελήφθησαν με αυτή την παράμετρο, να επιτυγχάνουν περισσότερες πωλήσεις ύψους 91.370 δολαρίων κατά μέσο όρο ανά έτος από τους συναδέλφους τους, καταγράφοντας καθαρή αύξηση εσόδων άνω των 2,5 εκατομμυρίων δολαρίων.
Σε ένα πιο πρόσφατο παράδειγμα, στο Σικάγο, μια μεγάλη εταιρεία πίτσας που απασχολεί 2.500 ανθρώπους, δήλωσε πως τοποθετεί τη συναισθηματική νοημοσύνη στο επίκεντρο της επιχειρηματικής της δραστηριότητας. «Η συναισθηματική νοημοσύνη δεν σχετίζεται με την πίτσα» ανέφερε ο επικεφαλής της εταιρείας, Marc Malnati. «Αλλά το να ενδιαφέρεσαι για τους ανθρώπους και να διατηρείς τη σχέση σου μαζί τους είναι ο σημαντικότερος τρόπος να διατηρήσουμε την ίδια την επιχείρησή μας».
Η συναισθηματική νοημοσύνη δεν αποτελεί καινούργια ανακάλυψη στο χώρο των επιχειρήσεων. Και δεν εξαντλείται στην αναγνώριση των συναισθημάτων των άλλων. Περιλαμβάνει την αυτοεπίγνωση, τον έλεγχο των παρορμήσεων, την επιμονή, τον ζήλο, την αυτοενεργοποίηση, την ενσυναίσθηση, την κοινωνική προσαρμοστικότητα, τον αλτρουισμό, τη συμπόνια και διάφορα άλλα χαρακτηριστικά που επισημαίνει η νευροεπιστήμη. Από τότε που ο Daniel Goleman μας έδειξε με το περίφημο βιβλίο του τι είναι η συναισθηματική νοημοσύνη γνωρίζουμε πόσο σημαντική είναι για την ευημερία των ανθρώπων. Αποτελεί χαρακτηριστικό εκείνων που διαπρέπουν στην κοινωνία, οικοδομούν υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις, επιτυγχάνουν στο χώρο εργασίας τους. Είναι η ξεχωριστή σφραγίδα ποιότητας που σηματοδοτεί την πρόοδο του ανθρώπινου είδους. Και, ιδιαίτερα στο δύσκολο σημερινό περιβάλλον μπορεί να κάνει τη διαφορά!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr