Ειδικότερα, το δυσμενές οικογενειακό υπόβαθρο έχει τον λιγότερο αρνητικό αντίκτυπο στα παιδιά του Βερολίνου και του Βρανδεμβούργου.
Εδώ, είναι περίπου μισή η πιθανότητα (Βερολίνο: 53,8%, Βρανδεμβούργο: 52,8%) ένα παιδί από δυσμενές περιβάλλον να φοιτήσει σε λύκειο πανεπιστημιακής κατεύθυνσης - ή Γυμνάσιο - σε σχέση με ένα παιδί από άνετο περιβάλλον, ενώ γενικότερα σε εθνικό επίπεδο, το ποσοστό είναι 44,6%.
Στο χαμηλότερο σημείο βρίσκονται η Σαξονία με 40,1% και η Βαυαρία με 38,1%. Σε αυτό το σημείο να σημειωθεί πως ποσοστό 100% θα σήμαινε ίσες ευκαιρίες.
«Όταν πρόκειται για τις εκπαιδευτικές ευκαιρίες των παιδιών στη Γερμανία, οι καθοριστικοί παράγοντες είναι η εκπαίδευση και το εισόδημα των γονέων τους. Αλλά το πόσο καθοριστικοί είναι, διαφέρει από κρατίδιο σε κρατίδιο», λέει ο Ludger Wößmann, διευθυντής του Κέντρου Οικονομικών της Εκπαίδευσης του ifo.
Γενικότερα, οι διαφορές είναι στατιστικά, εκπαιδευτικά και οικονομικά σημαντικές.Πράγματι, τα άτομα που αποφοίτησαν από ένα Γυμνάσιο κερδίζουν κατά μέσο όρο 42% περισσότερα καθαρά το μήνα από τα άτομα που δεν αποφοίτησαν.
«Ευτυχώς, αυτή η τεράστια ανισότητα στις εκπαιδευτικές ευκαιρίες δεν είναι αμετάκλητη. Τα μέτρα πολιτικής θα μπορούσαν να παρέχουν στοχευμένη υποστήριξη στα παιδιά από μειονεκτούντα περιβάλλοντα, ιδανικά από μικρή ηλικία», λέει ο Florian Schoner, συν-συγγραφέας της μελέτης.
Σημαντικά σημεία εκκίνησης είναι η στοχευμένη υποστήριξη των γονέων και των σχολείων σε δύσκολες καταστάσεις, η γλωσσική υποστήριξη βάσει δεδομένων και τα προγράμματα καθοδήγησης.
Τέλος, μια κίνηση για την καθυστέρηση του σημείου κατά το οποίο τα παιδιά χωρίζονται σε σχολεία Γυμνασίου και μη Γυμνασίου θα μπορούσε επίσης να αλλάξει την άνιση κατανομή των ευκαιριών.«Είναι ενδιαφέρον ότι το Βερολίνο και το Βρανδεμβούργο είναι τα μόνα κρατίδια στα οποία τα παιδιά δεν αρχίζουν να φοιτούν στο Γυμνάσιο πριν από την έβδομη τάξη», προσθέτει ο Wößmann.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr