Σε συνέντευξή του στο podcast της Morning Brew Daily, ο διευθύνων σύμβουλος της Meta δήλωσε ότι οι εταιρείες εξακολουθούν να προσαρμόζονται στη μετά-covid εποχή.
Το πρώτο κύμα
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου πήγαν στα ύψη, γεγονός που οδήγησε σε μεγάλα κέρδη στην online διαφήμιση. Αλλά καθώς οι άνθρωποι επέστρεφαν στα καταστήματα και η οικονομία προσαρμόστηκε στην αλλαγή, η αύξηση των πωλήσεων υποχώρησε και τα ποσοστά των διαφημίσεων επανήλθαν σε χαμηλότερα επίπεδα. Πολλές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Meta, συνειδητοποίησαν ότι είχαν κάνει υπερβολικές προσλήψεις και αναγκάστηκαν να προβούν σε σημαντικές περικοπές θέσεων εργασίας.
Αυτό ήταν το πρώτο κύμα απολύσεων.
«Όσον αφορά τις απολύσεις και άλλα τέτοια πράγματα, στην πραγματικότητα πιστεύω ότι αυτό οφειλόταν περισσότερο στις εταιρείες που προσπαθούσαν να πλοηγηθούν στην εποχή Covid», δήλωσε ο Ζούκερμπεργκ στη συνέντευξη όταν ρωτήθηκε αν οι απολύσεις στον τομέα της τεχνολογίας είχαν σχέση με την έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης.
Ο Ζάκερμπεργκ δήλωσε ότι οι εταιρείες δεν συρρικνώνουν πλέον το προσωπικό τους απλώς και μόνο λόγω των υπερβολικών προσλήψεων, αλλά συνειδητοποιούν ότι μπορεί να υπάρξουν οφέλη από το να είναι πιο «λιτές». Ενώ πολλές εταιρείες τεχνολογίας ήταν απρόθυμες να κάνουν περικοπές στην αρχή, συνειδητοποίησαν ότι αυτό δεν σήμαινε το τέλος, είπε ο Ζάκερμπεργκ.
«Ήταν προφανώς πολύ σκληρό, αποχρηστήκαμε πολλούς ταλαντούχους ανθρώπους για τους οποίους νοιαζόμασταν», δήλωσε ο Ζάκερμπεργκ, «αλλά κατά κάποιο τρόπο, το να γινόμαστε πιο λιτοί, κάνει την εταιρεία πιο αποτελεσματική». Από τότε που η Meta μείωσε το προσωπικό της, ξεκινώντας με το «έτος αποτελεσματικότητας» του Ζάκερμπεργκ, η μετοχή της εταιρείας έχει επιστρέψει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.
Λιγότερα επίπεδα διοίκησης
Ο Ζάκερμπεργκ «πετσοκόβει» τα διοικητικά στρώματα στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας για αποτελεσματικότητα. Στο Instagram, καταργεί τους διευθυντές τεχνικών προγραμμάτων και ο ρόλος αυτός μειώνεται και σε άλλα τμήματα της Meta.
Οι εταιρείες εξακολουθούν να βρίσκονται σε κατάσταση σκέψης. Πολλές σκέφτονται την αναδιάρθρωση, να ισοπεδώσουν τα επίπεδα διοίκησης και να μεταβούν σε ένα πιο λιτό μοντέλο, σύμφωνα με τον Ζάκερμπεργκ. Εταιρείες όπως η Microsoft και η Google συνέχισαν να μειώνουν τις δραστηριότητές τους παρά τα σταθερά κέρδη τους. Ορισμένοι διευθύνοντες σύμβουλοι σε εταιρείες όπως η Amazon έχουν αναφέρει σχέδια αναδιάρθρωσης και επενδύσεων στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης. Όμως, ο Ζάκερμπεργκ δήλωσε ότι δεν πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί μεγάλο μέρος της εξίσωσης.
«Τουλάχιστον για εμάς, τα πράγματα με την τεχνητή νοημοσύνη δεν αποτέλεσαν σημαντική κινητήρια δύναμη γι' αυτό», δήλωσε ο CEO. «Ήταν πρώτα αυτή η υπερδόμηση και στη συνέχεια αυτή η αίσθηση ότι ας κάνουμε την καλύτερη δουλειά που μπορούμε κάνοντας μια λιτή εταιρεία».
Ο ανταγωνισμός της Apple
Ο Ζάκερμπεργκ μίλησε επίσης για τον έντονο ανταγωνισμό της Meta με την Apple. Οι δύο CEOs έχουν μία χρόνια διαμάχη, ενώ οι εταιρείες αγωνίζονται για το ποια θα γίνει η κυρίαρχη πλατφόρμα στην εικονική πραγματικότητα, την επαυξημένη πραγματικότητα και αυτό που η Apple ονομάζει spatial computing.
«Παίρνω την Apple στα σοβαρά», είπε ο Ζάκερμπεργκ. «Νομίζω ότι είναι μια καλή εταιρεία. Κάνουν καλή δουλειά». Ο Ζάκερμπεργκ είπε ότι η Apple πιθανότατα θα βελτιώσει το VR headset της, αλλά η Meta πιθανότατα θα κινηθεί πιο γρήγορα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr