Αναλύοντας τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η τεχνολογία και στον τομέα των υποδομών, ο κ. Σουρέτης ανέφερε πως πρέπει να δούμε τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογική εξέλιξη όχι μόνο στη διευκόλυνση της υλοποίησης των υποδομών, αλλά και στον ίδιο τον σχεδιασμό και τη λειτουργία τους. Συγκεκριμένα, επισήμανε πως η αξιοποίηση έξυπνων εφαρμογών σε κτήρια, μεταφορές, χώρους στάθμευσης, σηματοδότηση, οδοφωτισμό, αλλά και σε περιβαλλοντικούς αισθητήρες και υποδομές διαχείρισης υδάτων και αποβλήτων, μπορεί να συνεισφέρει σημαντικά στη συγκέντρωση μεγάλου όγκου χρήσιμων δεδομένων (big data) που σήμερα παραμένουν αναξιοποίητα και τα οποία θα μπορούσαν να δημιουργήσουν μοντέλα πρόβλεψης. «Κατά αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να επιτύχουμε εξοικονόμηση πόρων, καλύτερη ενεργειακή απόδοση, χαμηλότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και εν τέλει να προσφέρουμε στους ανθρώπους αναβαθμισμένη ποιότητα ζωής, ασφάλεια έναντι των κινδύνων του φυσικού αλλά και του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος και να επιτύχουμε μία πιο βιώσιμη καθημερινότητα» προσέθεσε ο κ. Σουρέτης.
Επιπλέον, ο εντεταλμένος σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έκανε ειδική μνεία στην ανάγκη ανάπτυξης νέων υποδομών, φέρνοντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα το κυκλοφοριακό στην Αττική. «Κηφισός-Κηφισίας-Κατεχάκη συνθέτουν τον σταυρό του μαρτυρίου καθημερινά για τους οδηγούς, επηρεάζοντας και ανατροφοδοτώντας προβλήματα και στις υπόλοιπες κεντρικές αρτηρίες, συμπεριλαμβανομένης και της Αττικής Οδού, στην οποία η μέση ημερήσια κυκλοφορία προσεγγίζει τα 250 χιλιάδες οχήματα» είπε ο κ. Σουρέτης, προσθέτοντας ότι καθημερινά στον Κηφισό χάνονται αναρίθμητες εργατοώρες, προκαλείται σημαντική περιβαλλοντική επιβάρυνση, ενώ η καθημερινή αυτή ταλαιπωρία έχει αρνητική επίπτωση στη ψυχική υγεία δεκάδων χιλιάδων πολιτών.
«Κι όμως υπάρχει λύση, η οποία θα αφαιρέσει από τον Κηφισό μεγάλο αριθμό ΙΧ αλλά κυριότερα θα εκτρέψει από τον οδικό άξονα τα βαρέα οχήματα, βελτιώνοντας και τον όγκο αλλά και την ταχύτητα μετακίνησης στον Κηφισό», σημείωσε ο κ. Σουρέτης, επισημαίνοντας πως υπάρχει αυτή τη στιγμή η δυνατότητα για τη δημιουργία ενός νέου αυτοκινητοδρόμου που θα συνδέει την Ελευσίνα με τα Οινόφυτα, ο οποίος αφορά κατά επέκταση στη σύνδεση του Δυτικού τμήματος της Αττικής Οδού, και των νοτίων οδικών αξόνων της Ελλάδος, με την περιοχή της χώρας βόρεια των Οινοφύτων, παρακάμπτοντας κατά αυτόν τον τρόπο το ήδη βεβαρυμμένο οδικό δίκτυο του Λεκανοπεδίου της Αττικής και εξυπηρετώντας την άμεση οδική σύνδεση των σημαντικών Βιομηχανικών Περιοχών Οινοφύτων, Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Θριάσιου πεδίου καθώς και του Εμπορευματικού Λιμένα Πειραιά.
Ειδικότερα, ο σχεδιασμός του νέου αυτοκινητοδρόμου προβλέπει πως αυτός ξεκινά από το δυτικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου της Αττικής Οδού στην περιοχή Αγ. Λουκά (Θριάσιο Πεδίο) και καταλήγει στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ στην περιοχή των Οινοφύτων, με μήκος περίπου 40 χλμ.. Πρόκειται για σύγχρονο Αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με ανισόπεδους κόμβους και έναν ημικόμβο, παράπλευρους και κάθετους δρόμους προς αποκατάσταση της συνέχειας και της δομής του υφιστάμενου τοπικού οδικού δικτύου, αμφίπλευρο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και το σύνολο των απαιτούμενων υποστηρικτικών εγκαταστάσεων.
«Λύσεις όπως αυτή μπορούν να εφαρμοστούν γρήγορα και να έχουν ουσιαστικά αποτελέσματα στο κυκλοφοριακό του λεκανοπεδίου», ανέφερε ο κ. Σουρέτης, προσθέτοντας πως υπάρχει ήδη το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο ώστε τέτοια έργα, που διαθέτουν χαρακτηριστικά καινοτομίας και πολυπλοκότητας, να συμβάλλουν στην ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης και της εθνικής οικονομίας και μπορούν να υλοποιηθούν μέσω συμβάσεων έργων, συμβάσεων παραχώρησης και συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), ώστε να γίνουν πραγματικότητα. «Μπορούμε να δώσουμε τέλος στην ταλαιπωρία των συμπολιτών μας στον Κηφισό», κατέληξε ο κ. Πέτρος Σουρέτης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr