Ουσιαστικά, παρά το ότι πολλά μένει να γίνουν ακόμη, καταγράφεται μια ισχυροποίηση σχημάτων με απορρόφηση μικρότερων εταιρειών αλλά και αξιοποίηση λιμενικών και άλλων υποδομών. Χαρακτηριστικές οι κινήσεις του επενδυτικού σχήματος της HIG Capital, που “βλέπει” τον κλάδο ως “κομβικό” για την ανάπτυξη υπεραξιών για τη χώρα.
Ο ρόλος της HIG
Έτσι, πριν λίγες μέρες, ολοκληρώθηκε η συγχώνευση υπό την Streem Global AE, που ελέγχεται από την HIG, έξι εταιρειών και συγκεκριμένα των Unit Hellas AE, UnitShipping AE, Contrade AE. σε συνδυασμό με τις Unit Logistics SRL, Rohel Trans International SRL και Translink Expedition SRL.
Όπως αναφέρεται, “η εν λόγω συγχώνευση αποτελεί την Ά φάση στον ευρύτερο σχεδιασμό της διοίκησης για το 2024 που περιλαμβάνει τη συγχώνευση του συνόλου των εταιρειών τις οποίες έχει στο χαρτοφυλάκιο της, με στόχο τη δημιουργία συνεργιών και οικονομίας κλίμακας. Παράλληλα, δημιουργεί έναν ισχυρό Όμιλο ο οποίος έχεισαφή στόχευση στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών logistics τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης.
Η Streem Global ΑΕ, μέσω της παραπάνω συγχώνευσης, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία των εταιρειών που συγχωνεύει, θέτει νέα καινοτόμα πρότυπα στις προσφερόμενες υπηρεσίες logistics, τόσο σε επίπεδο λειτουργιών, όσο και στην αλυσίδα εφοδιασμού.
Οι εταιρείες που συγχωνεύθηκαν έχουν υψηλή τεχνογνωσία στους τομείς των οδικών, ναυτιλιακών, αεροπορικών και σιδηροδρομικών μεταφορών. Οι πελάτες των εταιρειών θα επωφεληθούν από ένα διευρυμένο χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών που καλύπτουν ένα ευρύτερο φάσμα αναγκών, επωφελούμενοι από καινοτόμες λύσεις που ευθυγραμμίζονται με τις εξελισσόμενες απαιτήσεις του τομέα των logistics, παραμένοντας στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων.
Η ενοποίηση των λειτουργιών θα έχει ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας, τον εξορθολογισμό των διαδικασιών και τη βελτίωση της σχέσης κόστους-αποτελεσματικότητας.”
Η Streem Global A.E. όπως αναφέρεται, “ενσωματώνει κορυφαίες εταιρείες στον τομέα των logistics και μεταφορών στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης, διαθέτοντας δίκτυο αποθηκών, σημαντικού όγκου που επιτρέπει την αποθήκευση προϊόντων σε μεγάλη κλίμακα και προσφέρει συνδυασμένες μεταφορές με χρήση θαλάσσιου, οδικού, σιδηροδρομικού και αεροπορικού δικτύου. Με στρατηγική βάση την Ελλάδα, η Streem Global είναι ο End to End συνεργάτης για υπηρεσίες αποθήκευσης και μεταφοράς προϊόντων από και προς την Ευρώπη, με την Ελλάδα να αποτελεί την πύλη εισόδου.”
Με την πεποίθηση ότι η περιοχή της Μακεδονίας και Θράκης έχουν μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης, η Streem Global AE, προχώρησε στην εξαγορά σύγχρονης εγκατάστασης logistics στη Βόρειο Ελλάδα στο πλαίσιο του σχεδίου ανάπτυξης που υλοποιεί. Ειδικότερα, η Streem Global A.E., με βάση ανακοίνωση, προχώρησε στην απόκτηση σύγχρονης εγκατάστασης logistics στη ΒΙΠΕ της Σίνδου, τη μεγαλύτερη βιομηχανική περιοχή στην Ελλάδα, με επιφάνεια 33.000 τ.μ., σε οικόπεδο 60.000 τ.μ. κοντά στο Καλοχώρι, το δεύτερο μεγαλύτερο βιομηχανικό κόμβο της περιοχής. Το σημείο είναι σε στρατηγική θέση, δίπλα στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Θεσσαλονίκης και 12 χλμ. από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Βασικό πλεονέκτημά της, όπως αναφέρεται, αποτελεί η ύπαρξη σιδηροδρομικής υποδομής εντός της εγκατάστασης που συνδέεται με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και μπορεί να υποστηρίξει τη μεταφορά φορτίων, με χρήση τρένου, προς την κεντρική Ευρώπη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι την επέκταση των δραστηριοτήτων της προς το Βορρά είχε προαναγγείλει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Κωνσταντίνος Μπήτρος, Μάλιστα ο επικεφαλής της Streem Global S.A είχε αποκαλύψει ότι υπάρχει ενδιαφέρον για εξαγορές σε Βαλκάνια, Αυστρία, Ουγγαρία και Γερμανία. Μιλώντας στο 6ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2023, ο κ. Μπήτρος ανέφερε ότι στην Ελλάδα η Streem Global έχει ήδη εξαγοράσει αρκετές εταιρείες, με στόχο να προσφέρει το σύνολο των υπηρεσιών των εμπορευματικών μεταφορών κάτω από μια «ομπρέλα». “Μετεξελισσόμαστε σε ένα one stop shop για όλες τις υπηρεσίες logistics”, είπε χαρακτηριστικά. Αναφερόμενος στα σημαντικότερα εμπόδια που καλείται να υπερκεράσει η εταιρεία, στάθηκε στην έλλειψη επαγγελματιών οδηγών και στην ανάγκη για ανανέωση του γηρασμένου στόλου.
Ο Ασπρόπυργος
Να σημειωθεί ότι η HIG Capital για την εφοδιαστική αλυσίδα υπό το brand Streem Global έχει, ήδη, εντάξει τις εταιρείες Ορφεύς Βεϊνόγλου, Μακιός ΑΕ, Olympias Κανδύλης, ConTrade, Unit Shipping και η Unit Road Tracking, ενώ τρέχει και το σχέδιο στρατηγικής επένδυσης με μετατροπή των παλαιών εγκαταστάσεων της Χαλυβουργίας Ελλάδος στον Ασπρόπυργο σε ένα μεγάλο logistics center, συνολικής επιφάνειας 290.000 τετραγωνικών μέτρων.
Το ύψος της επένδυσης αναμένεται να ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ, ενώ θα ανοίξει 1.238 θέσεις εργασίας κατά τη λειτουργία του και θα απασχολήσει συνολικά 3.900 εργαζομένους κατά την κατασκευή του.
Στόχος του ομίλου, σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της Streem Global και της Streem Development, Κωνσταντίνος Μπήτρος, είναι να παραδοθούν οι νέες εγκαταστάσεις στα τέλη του 2024, ενώ η προβλήτα στην οποία θα προσδένονται τα πλοία και θα γίνονται οι διαδικασίες φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να παραδοθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2025.
Προοπτικές
Στο μεταξύ με βάση ο καθηγητής Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, πρόεδρος του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, μιλώντας στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου την περασμένη Άνοιξη με θέμα: «H Ελλάδα αναβαθμίζει τον ρόλο της στις εμπορευματικές ροές προς την Ευρώπη - Ισχυρή παρουσία του κλάδου στη Διεθνή Έκθεση transport logistic», έκανε ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Κ. Ζηλιασκόπουλος στην ανάγκη δημιουργίας ενός cargo αεροδρομίου στην Ελλάδα, με έδρα, όπως είπε, τον Βόλο και διεθνή προσανατολισμό.
Η συνέντευξη Τύπου δόθηκε με αφορμή τη διοργάνωση Ελληνικού Ομαδικού Περιπτέρου στη Διεθνή Έκθεση transport logistic (9-12 Μαΐου - Μόναχο) από το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο και την υποστήριξη της Enterprise Greece.
Ο καθηγητής Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, αφού υπογράμμισε ότι χάρη στις πρωτοβουλίες τις οποίες ανέλαβε τα τελευταία χρόνια το Συμβούλιο, η Ελλάδα, σύμφωνα με την Έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας, αναβάθμισε τη θέση της στην παγκόσμια κατάταξη από 42η το 2018 στην 19η το 2022, σημείωσε ότι στόχος είναι η περαιτέρω ενίσχυση του ρόλου της χώρας στη διεθνή αγορά των logistics.
Επισήμανε δε, ότι η σημαντική αυτή πρόοδος της Ελλάδας αποδίδεται στη βελτίωση κατά 13% των υποδομών και διαδικασιών στα τελωνεία, κατά 17% στην απλούστευση των γενικότερων διαδικασιών στην αγορά logistics, κατά 15% στον εκσυγχρονισμό των υποδομών, κατά 24% στις επενδύσεις ψηφιοποίησης, κατά 23% στην τόνωση της αξιοπιστίας του δημοσίου τομέα και κατά 6% στην ενίσχυση της ελληνικής εξωστρέφειας. Ο ίδιος πρόσθεσε, ότι προκείμενου να αναβαθμιστεί περαιτέρω η θέση της Ελλάδας στα διεθνή logistics, το Εθνικό Συμβούλιο για την Ανάπτυξη και Ανταγωνιστικότητα της Εφοδιαστικής προωθεί επτά εμβληματικές δράσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν:
- Tη μετεγκατάσταση των μικρών δια-μεταφορικών εταιρειών από τον Ελαιώνα σε ένα οργανωμένο υποδοχέα, στη Φυλή.
- Τη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων στο Στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη και την υλοποίηση αντίστοιχων υποδοχέων στο Θριάσιο.
- Tην ψηφιοποίηση των εγγράφων μεταφοράς με την ΑΑΔΕ.
- Tην εκπόνηση μελέτης από το ΥΠΟΜΕΔΙ για τη χωροθεσία επιπλέον οργανωμένων υποδοχέων logistics.
- Τη χρηματοδότηση από την γενική γραμματεία Έρευνας Καινοτομίας, ερευνητικών έργων για την εφοδιαστική.
- Την τόνωση της εξωστρέφειας των εταιρειών Logistics σε συνεργασία με την Enterprise Greece.
- Τη διαμόρφωση μιας στρατηγικής ενδοχώρας για τα λιμάνια σε συνεργασία με το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
- Τη δημιουργία ενός ψηφιακού παρατηρητηρίου για την Εφοδιαστική σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ερευνητικούς φορείς.
Από την πλευρά του ο Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, γενικός διευθυντής και μέλος του ΔΣ του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι ο κλάδος της εφοδιαστικής αλυσίδας αποτελεί βασικό «γρανάζι» της οικονομίας, λειτουργεί συμπληρωματικά με τη βιομηχανία και τη μεταποίηση και προωθεί τις διεθνείς εμπορικές συναλλαγές μεταφέροντας και διαφημίζοντας το ελληνικό όνομα στις παγκόσμιες αγορές. Όπως σημείωσε ο Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, «λόγω της στρατηγικής γεωγραφικής θέσης της Ελλάδας, τα logistics αποτελούν ελκυστικό επενδυτικό πεδίο που προκαλεί σταθερά το ενδιαφέρον ξένων επενδυτικών σχημάτων με την κινητικότητα για εξαγορές να αυξάνεται, όπως και για χώρους αποθήκευσης και διανομής».
Αναφερόμενος στη γερμανική επιχειρηματική κοινότητα, επισήμανε ότι οι αξιολογήσεις που γίνονται για την Ελλάδα είναι θετικές σε ό,τι αφορά τα logistics, κρίνοντας από τις σημαντικές επενδύσεις που έχουν υλοποιηθεί, μεταξύ άλλων από τη Fraport στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, τη DB Schenker -θυγατρική των γερμανικών σιδηροδρόμων Deutsche Bahn-, που διαθέτει μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους στον Ασπρόπυργο και τη DHL με κτιριακές δομές στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Τέλος, ο κ. Κελέμης υπογράμμισε ότι «η πρόσφατη αναβαθμισμένη κατάταξη της Ελλάδας στη 19η θέση του δείκτη Logistics Performance Index της Παγκόσμιας Τράπεζας είναι ενδεικτική για τη δυναμική και προοπτική των ελληνικών logistics».
Σε ό,τι αφορά τις δυνατότητες που έχει η Ελλάδα να ενισχύσει τη θέση της ως διεθνής επενδυτικός προορισμός, σημείωσε ότι έχει όλες τις προϋποθέσεις να καταστεί χώρα αναφοράς στην καινοτομία.
Η Αλεξάνδρα Νάσσου, προϊσταμένη Υπηρεσίας Ανάπτυξης Εφοδιαστικής του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, στάθηκε στο θέμα της ψηφιακής μετάβασης του κλάδου επισημαίνοντας ότι η ΕΕ επιδιώκει να καθιερώσει μια εξειδικευμένη πλατφόρμα διαχείρισης σε ηλεκτρονική μορφή όλων των εγγράφων, που χρησιμοποιούνται από τις εταιρείες logistics στις διεθνείς μεταφορές.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr