«Τα αποθέματα εξαντλούνται σε πολλές περιπτώσεις και μέχρι στιγμής έχουμε δει μια καλή ανάκαμψη μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά», είπε ο Jansen.
Η εταιρεία ανέφερε μια απότομη πτώση στα καθαρά κέρδη της για το 2023 αυτή την εβδομάδα και μείωσε το μέρισμά της, γεγονός που οδήγησε σε πτώση των μετοχών. Ήταν, πάντως, το τρίτο καλύτερο κέρδος στην ιστορία της εταιρείας, αν και σημαντικά χαμηλότερο από το 2022, το οποίο τροφοδοτήθηκε από τη συμφόρηση εμπορευματοκιβωτίων και τους υψηλούς ναύλους.
«Το τελευταίο τρίμηνο του 23 ήταν δύσκολο γιατί τα ποσοστά ήταν σε μη βιώσιμα επίπεδα», είπε ο Jansen. «Νομίζω ότι όλοι το παρατήρησαν. Τους είδαμε να ανεβαίνουν λίγο προς το τέλος του τριμήνου και μετά, φυσικά, η κρίση της Ερυθράς Θάλασσας… άλλαξε ξανά την αγορά».
Προστέθηκε κλιματικό κόστος από εκτροπές στην Ερυθρά Θάλασσα
Ενώ τα ζητήματα της Ερυθράς Θάλασσας οδήγησαν σε εκτίναξη των ναυτιλιακών εμπορευματοκιβωτίων, η Hapag-Lloyd προβλέπει μείωση των κερδών της φέτος καθώς αυξάνεται το κόστος που σχετίζεται με τις εκτροπές του εμπορίου από την Ερυθρά Θάλασσα.
Σύμφωνα με το SONAR, η τιμή των εμπορευματοκιβωτίων 40 ποδιών ξεκίνησε στις ΗΠΑ στις 3 Ιανουαρίου, κυμαινόμενη από 3.063-3.763 δολάρια έως κορυφώθηκε στις 9 Φεβρουαρίου από 5.353-7.329 δολάρια. Ενώ τα επιτόκια έχουν πλέον μειωθεί, οι αμερικανικές εταιρείες πληρώνουν περισσότερα, με τα ποσοστά από την Ασία προς τα λιμάνια της Δυτικής Ακτής να αυξάνονται κατά 155% από έτος μέχρι σήμερα. Αύξηση 129% από την Ασία προς την Ανατολική Ακτή σε ετήσια βάση. και από την Ασία έως τις ακτές του Κόλπου αυξήθηκαν κατά 71,2% σε ετήσια βάση.
Η διαδρομή γύρω από το Κέρας της Αφρικής είναι μεγαλύτερη και περισσότερα καύσιμα καίγονται από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Εκτός από το πρόσθετο κόστος, σύμφωνα με το Sea-Intelligence, οι εκτροπές στην Ερυθρά Θάλασσα θα μπορούσαν να αυξήσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 260%-354%.
Τα μακρύτερα ταξίδια δημιουργούν ένα απαιτητικό και δαπανηρό περιβάλλον για τη Hapag Lloyd, που έχει στόχο να έχει καθαρό μηδενικό άνθρακα έως το 2045.
«Αυτό είναι σίγουρα ένα μεγάλο πρόβλημα», είπε ο Jansen. «Σήμερα πρέπει να πλεύσουμε πιο γρήγορα και πρέπει να πλεύσουμε περισσότερο. Επομένως, αυτό δεν μας βοηθά να επιτύχουμε αυτούς τους στόχους βιωσιμότητας. Ελπίζω, ωστόσο, ότι αυτή είναι μια προσωρινή κατάσταση και ότι μέσα σε μερικούς μήνες, μπορούμε να επιστρέψουμε στο Σουέζ και στη συνέχεια, φυσικά, να επιστρέψουμε στην αρχική τροχιά».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr