Συγκεκριμένα, αναφέρεται σε υπόθεση νεαρού ατόμου ο οποίος έξι (6) χρόνια μετά το θάνατο του πατέρα του ανακάλυψε χρέη που είχαν μεταβιβαστεί σε αυτόν.
Με την υποστήριξη και την καθοδήγηση της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ αναζητήθηκαν συστηματικά ενδεχόμενα χρέη σε άλλα τραπεζικά ιδρύματα με σκοπό τη ρύθμισή τους, αναζήτηση κατά την οποία αποκαλύφθηκαν ακόμα τέσσερις δανειακές υποχρεώσεις από τις οποίες η ΕΕΚΕ κατάφερε τη διαγραφή ποσού ύψους 5.953,00 €.
Υπενθυμίζουμε στους καταναλωτές πως μετά τον θάνατο του κληρονομούμενου και εντός προθεσμίας τεσσάρων (4) μηνών (οπότε μετά επέρχεται η σιωπηρή αποδοχή της κληρονομιάς), ο κληρονόμος πρέπει να ελέγξει την περιουσιακή κατάσταση του θανόντος και ιδίως να διαπιστώσει αν υπάρχουν οφειλές σε Δημόσιο, ΕΦΚΑ, πιστωτικά ιδρύματα (δάνεια κλπ.). Κι αυτό γιατί, σε περίπτωση αποδοχής κληρονομιάς, θα ευθύνεται για τα χρέη του κληρονομούμενου και με την προσωπική του περιουσία.
Αν παρά ταύτα, δεν είναι εφικτός ο έλεγχος της περιουσιακής κατάστασης, είναι σκόπιμο να γίνεται αποδοχή κληρονομιάς με το ευεργέτημα της απογραφής. Αυτή η δήλωση γίνεται στο Ειρηνοδικείο εντός της προθεσμίας αποποίησης και αποτέλεσμα έχει τον περιορισμό της ευθύνης του για τα χρέη της κληρονομιάς μέχρι το ενεργητικό της, δηλαδή μέχρι τη συνολική αξία της κληρονομίας και όχι και με την προσωπική του περιουσία.
Ακολουθεί (με απόφαση του Ειρηνοδίκη) η απογραφή της κληρονομιάς η οποία ενσωματώνεται σε έκθεση και αποτελεί επίσημο συμβολαιογραφικό έγγραφο. Ο κληρονόμος, λοιπόν, που αποδέχθηκε την κληρονομία με το ευεργέτημα της απογραφής, δεν απαλλάσσεται από την ευθύνη του για τα χρέη της κληρονομίας, αλλά εξακολουθεί να ευθύνεται για αυτά, έως το ενεργητικό της κληρονομίας, χωρίς δηλαδή να ευθύνεται και με την ατομική του περιουσία. Οι πιστωτές δε, μπορούν να ικανοποιηθούν μόνο από την απογραφείσα περιουσία.
H ΕΕΚΕ παρέχει από το 2010 στους καταναλωτές υποστήριξη και συμβουλευτική για την εξωδικαστική ρύθμιση των οφειλών τους προς τα πιστωτικά ιδρύματα.
Καλούνται οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν οποιοδήποτε πρόβλημα στη ρύθμιση των οφειλών τους, να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας:
- Online φόρμα υποβολής αιτήματος: https://eeke.gr/activities-of-e-e-k-e-2/rithmisi-ofilon/
- e-mail: [email protected]
- Τel :210-8817730
- Web: www.eeke.gr
- fb: www.facebook.com/enosikatanaloton/
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr