Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα της «Real News», στο πόρισμα αυτό καταγράφηκαν 20 ελλείψεις από ειδικούς πραγματογνώμονες που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων και οι ευθύνες φαίνεται να αποδίδονται στον ΟΣΕ, την Hellenic Train και την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).
Ο ΟΣΕ φέρεται να έχει την ευθύνη για οκτώ ελλείψεις που συνέβαλαν στην πρόκληση της τραγωδίας. Η Hellenic Train φέρεται να έχει την ευθύνη για άλλες επτά σημαντικές ελλείψεις ενώ πέντε κενά φέρεται να αποδίδονται στη ΡΑΣ και στις νομοθετικές Αρχές.
Οι περισσότερες ελλείψεις, σύμφωνα με το εν λόγω πόρισμα, αφορούν στη γενικότερη λειτουργία των σιδηροδρόμων καθώς και σε τεχνικά ζητήματα που επισημάνθηκαν κατά τις πρώτες ημέρες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, όπως η απουσία συστήματος τηλεδιοίκησης αλλά και επαρκούς φωτοσήμανσης κατά μήκος του σιδηροδρόμου.
Ακόμα, οι πραγματογνώμονες κάνουν λόγο για απαρχαιωμένο τρόπο επικοινωνίας μεταξύ των μηχανοδηγών και για τραγική ανεπάρκεια του συστήματος εκπαίδευσης και πιστοποίησης των σιδηροδρομικών υπαλλήλων. Επίσης, ανακαλύπτουν πώς οι σιδηροδρομικές εταιρείες δεν έχουν υπηρεσία εσωτερικού ελέγχου και πώς η ΡΑΣ λειτουργεί εκτός των ευρωπαϊκών προτύπων.
Για τον ΟΣΕ στο πόρισμα φέρονται να αναδεικνύονται:
- Η μη εγκατάσταση και η ελλιπής λειτουργία σύγχρονου συστήματος φωτοσήμανσης τηλεδιοίκησης και ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου τρένων (ETCS).
- Η ελλιπής ανάπτυξη δικτύου επαναληπτών και αναμεταδοτών του αναλογικού συστήματος ραδιοτηλεφωνίας (VHF) κατά μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου, έτσι ώστε να μην καλύπτεται πλήρως η διαδρομή οποιουδήποτε συρμού
- Η μη εγκατάσταση κατάλληλων διατάξεων επαναληπτών/αναμεταδοτών των δικτύων ραδιοτηλεπικοινωνίας (VMF GSM-R) με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πλήρης τηλεπικοινωνιακή κάλυψη από τουλάχιστον δύο δίκτυα (κύριο και βοηθητικό) εντός όλων των σιδηροδρομικών σηράγγων κατά τα πρότυπα που ήδη ισχύουν στις οδικές σήραγγες.
- Οι ανεπαρκείς διαδικασίες αξιολόγησης και πιστοποίησης για όλες τις ειδικότητες μετά το πέρας της θεωρητικής και της πρακτικής εκπαίδευσης. Στο πόρισμα σημειώνεται πώς τα ποσοστά επιτυχίας που παρουσιάζονται παραπέμπουν σε προβληματικές διαδικασίες. Ενδεικτικό είναι πώς δύο μήνες πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη έδωσαν εξετάσεις 73 άτομα για θέσεις εργασίας στους σιδηροδρομικούς σταθμούς και δεν κόπηκε ούτε ένας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr