Σύμφωνα με έρευνα κοινής γνώμης της Focus Bari για την Κλιματική Αλλαγή με τίτλο «Έκθεση για την Κλιματική Εμπιστοσύνη – Παγκόσμια Μελέτη Εμπιστοσύνης Κοινού 2023», που διεξήχθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε 19.000 άτομα από 27 χώρες, σχεδόν σε κάθε χώρα, η κλιματική αλλαγή θεωρείται πιο σοβαρό πρόβλημα για τον πλανήτη, ωστόσο μεγάλη αναλογία κοινού αντιλαμβάνεται την αλλαγή του κλίματος ως ένα μακρινό πρόβλημα, όχι κάτι που αφορά άμεσο τοπικό ενδιαφέρον ή συνάφεια.
Εξαίρεση αποτελεί η Τουρκία, όπου η ανησυχία είναι υψηλή σε τοπικό, εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο
Παράλληλα, σχεδόν 6 στους 10 πολίτες σε παγκόσμιο επίπεδο θεωρούν ότι δεν είναι πολύ αργά για να αποφευχθούν οι μεγάλες αρνητικές επιπτώσεις λόγω της κλιματικής αλλαγής, παρόλα αυτά, στο ερώτημα εάν θα προτιμούσαν προϊόντα εταιρειών οι οποίες κάνουν συστηματικές δράσεις για την προστασία του πλανήτη, η αναλογία των θετικών είναι ακόμα χαμηλή.
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
Σε ό,τι αφορά το πόσο σημαντική θα πρέπει να είναι η ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για τη χώρα τους, ο μέσος όρος των 27 χωρών δείχνει ότι ο ένας στους δύο πολίτες (50%) το θεωρεί κορυφαία προτεραιότητα. Αυτή η αναλογία φτάνει τους οκτώ στους δέκα στο Μεξικό και τον Παναμά και δύο στους τρεις στη Βραζιλία, την Κολομβία, την Ινδία, τη Ρουμανία και την Ιταλία.
Ωστόσο, μικρότερες αναλογίες αξιολογούν ως κορυφαία προτεραιότητα την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στη Βουλγαρία, στην Τουρκία, στη Λιθουανία και στην Ολλανδία, είτε επειδή άλλα θέματα θεωρούνται ψηλότερης προτεραιότητας, είτε επειδή το κοινό δεν συνδέει άμεσα τις πηγές ενέργειας με την κλιματική αλλαγή και την προστασία του περιβάλλοντος.
Η βιωσιμότητα ως κριτήριο αγορών
Στο ερώτημα του κατά πόσον αν μια εταιρεία χρησιμοποιεί μια σειρά παραγόντων βιωσιμότητας επηρεάζει την απόφαση των αγορών τους, κατά μέσο όρο περίπου τέσσερις στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν ότι μια εταιρεία που μειώνει τις συσκευασίες, περιορίζει τη χρήση πλαστικών, εκμηδενίζει τις εκπομπές CO2 και μειώνει τη σπατάλη ενέργειας ή νερού, σίγουρα θα επηρεάσει την απόφασή τους.
Οι αναλογίες ποικίλουν σημαντικά μεταξύ των χωρών. Μεταξύ αυτών των παραγόντων, η μείωση των εκπομπών CO2 έχει τη μικρότερη επιρροή στην απόφαση αγοράς.
Σχεδόν έξι στους δέκα δηλώνουν ότι προϊόντα που είναι υγιεινά/ασφαλή στη χρήση και καθαρά/χωρίς τοξίνες θα επηρέαζαν σίγουρα την απόφασή τους, γεγονός που καθιστά αυτούς τους παράγοντες πιο αποτελεσματικούς στη διαφοροποίηση των brands.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr