Ειδικότερα, η κατηγορία των τροφίμων που έχει κατέχει μερίδιο 76,2% στις συνολικές πωλήσεις εμφανίζει αξία 5,2 δισ. ευρώ στο 9μηνο του 2023 από περίπου 4,7 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2022. Ενισχυμένες ωστόσο είναι και οι άλλες δύο μεγάλες κατηγορίες προϊόντων: τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, με αξία που ενισχύθηκε σε περίπου 771 εκατ. ευρώ από 703 εκατ. ευρώ και τα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού που αύξησε την αξία της σε περίπου 676 εκατ. ευρώ από περίπου 615 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Ωστόσο το ότι η ανάπτυξη της αγοράς κατά 9,9% οφείλεται στην ακρίβεια, πιστοποιείται από το ότι η αύξηση του όγκου πωλήσεων ήταν μόλις στο 1,6%. Με βάση πάντως τα στοιχεία της Circana, οι τιμές αυξάνονται ταχύτερα σε προϊόντα όπως τα απορρυπαντικά και είδη οικιακής φροντίδας (+12,7%) και τα γαλακτοκομικά (10,2%).
Την ίδια ώρα ο ρυθμός ανάπτυξης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (pl) είναι σταθερά διψήφιος και φτάνει στο εξεταζόμενο διάστημα σε 12,6% έναντι 8,9% που είναι ο ρυθμός ανάπτυξης για τα επώνυμα προϊόντα. Το συνολικό τους μερίδιο διαμορφώθηκε σε 26,2% και φτάνει στο 26,6% στα τρόφιμα, το 25,6% στα προϊόντα οικιακής φροντίδας και το 21% στα είδη προσωπικής υγιεινής. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι προωθητικές ενέργειες ενισχύονται, με το 25,1% της αξίας των πωλήσεων των FMCGs να γίνεται υπό καθεστώς προσφοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 24,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 28,4% και στα απορρυπαντικά και καθαριστικά κατά 25,7%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr